Články z výletov Paragliding N.M.

Výlet po Europe 1. 8. - 9. 8. 2009

Je 31. 7. 2009 piatok po 20 hod. a my práve vyrážame do Rakúska do kempu v Greifenburgu. Predpoveď na najbližšie 2 dni praje.

2009-europa-01-tn.jpg, 8,1kB   2009-europa-02-tn.jpg, 8,1kB   2009-europa-03-tn.jpg, 8,1kB   2009-europa-04-tn.jpg, 8,1kB   2009-europa-05-tn.jpg, 8,1kB   2009-europa-06-tn.jpg, 8,1kB   2009-europa-07-tn.jpg, 8,1kB   2009-europa-08-tn.jpg, 8,1kB   2009-europa-09-tn.jpg, 8,1kB

Bez problémov sme dorazili nad ránom a rozložili sa na konci parkoviska pri kempe. Už o ôsmej nám nad hlavou začali poletovať kurzíci, ktorí štartovali z nižšej štartovačky. Moc sme neváhali a šli sa zakempovať. Bolo tu narvané do prasknutia. Teta nám oznámila, že už nie je miesto ale nedali sme sa ukecať a nakonci v rožku sme našli fleky. O poljedenástej sme už fičali taxíkom hore a nechali sa vyviezť až nad oficiálku. Počasie nádherné len mraky sa robili už na hrebeni. Každý polietal čo zvládol a potom k jazeru vykúpať - bolo to v cene kempu. Večer sa posedelo pri dobrej papine, s Chlapíkom sme ubránili česť československého pingpongu proti neskúsenému páru z GB ako správne poznamenal parťák - hráli sme hodne blbě ale oni zaplať pánbúh húř.

Druhý deň hlásili zosilovanie vetra vo výške - príchod fénu a špatného počasia na stredu. O dvanástej som s mojou dcérou odletel a po hodinke sme sadli dole. bola to hlavne svahovačka, vietor vo výške fúkal do 7 metrov a silil. Keď sme sa neskôr kúpali, bolo niekedy zaujímavé pozerať čo s padákmi nad pristávačkou robí ten bordel vo vzduchu. Od Milanka som dostal sms, že núdzovo pristál na hrebeni a potrebuje odvoz. Vtedy som ešte netušil, že Milan musel vyhodiť záložku. Zvládol to perfektne, sám zišiel nižšie a dostal sa k hlavnej ceste. Len psychickyto naňho doľahlo a tak odcestoval skôr. Ja môžem za seba povedať, že keby som tak perfektne vyriešil totálny kolaps vrchlíku 150 metrov nad skalnatým hrebeňom a bez zranení pristál, moje sebavedomie by určite stúplo :-)

Pondelok je daždivý a my hráme karty pod veľkým stanom, tráva je vnútri taká mokrá, že pod teniskami to čvachce. Fronta zasiahla celú europu, neni kam ujsť. Na druhý deň sa ale už presúvame do Pieve di Alpago a stíhame polietať. Niektorí dokonca 3krát:-). Je tu týpická rodinná atmosféra, okrem nás tu je len jeden český pár. Zaspatá dedinka, výborná zmrzlina, obchody otvorené len semtam. Proste to tu už poznáme. Lietanie je v stedu parádne, vo štvrtok tiež a tak až v piatok sa balíme a ideme pozrieť nový terén Feltre - len 40km vzdušnou čiarou ale cesta aj s hľadaním pristávačky a štartovačky nám trvala 4 hodiny.

Nakoniec sme šťastlivo na parádnej štartovačke, nad ňou veľké lúky a pasúce kravičky. Termika lokálna ale bez problémov sa dá zachytiť. Od severozápadu postupuje oblačnosť a po tretej hodine poobede už je zadekované. Ešte vo Feltrew doplníme zásoby a unikáme na východ do Aviana. Tu prespíme, zase je to dobre známe miestečko, kde po Vás nikto nič nechce. V noci semtam spadne pár kvapiek a tak to vyzerá, že hory tú zmenu nezadržia. Ráno ešte vybehneme na kopec a niektorí to zletia. Padajú kvapkya vyzerá to tu beznádejne, tak šviháme na Lijak. Tentoraz ale ani Lijak nezachraňuje situáciu. Fúka tu zboku zľava a stojí to zaprt. Čaká sa ale nakoniec vyrážame do kempu pod Kobalou, kde sú ďalší borci od nás. Kemp je taký narezaný, že je tu problém zaparkovať. Motorkári tu oslavujú víkend a túruju o jedenástej večer motorky. Banda čo tu lietala dnes je náramne spokojná, vraj na Stole nakoniec termika prerazila sever, ktorý tu mal podľa predpovede fúkať a aj fúkal a lietalo sa. Na zajtra už je predpoveď zase horšia a má aj pršať. Rozhodujeme sa vypadnúť skoro ráno a skúsiť ešte Hohewand pri Viedni, je to hodne severnejšie a mohlo by to vyjsť. Keď sa niečo sere tak poriadne. Smoklilo tu a z lietania nebolo nič, takže keď to tak zhrniem, lietalo sa 7 z 9 dní ale slušných letových dní bolo 5. Nie je to zlé ale už sme mali lepšie. dole sú odkazy na fotogalérie tak sa mrknite.