Prehľad terénov v našej oblasti

Horná Súča

Obec Horná Súča sa nachádza v pohorí Biele Karpaty asi 8 km severo-západne od mesta Trenčín. Štartovačka je priamo nad obcou. Presný názov kopca je Holý vrch. Tvorí ho hrebeň s dĺžkou asi 1,5 km, orientovaný S-SZ.

horna-suca-01-tn.jpg, 11kB   horna-suca-02-tn.jpg, 11kB   horna-suca-03-tn.jpg, 11kB

GPS súradnice:

N 48 57.404 / E 17 59.576

Zvětšit mapu

Prístup:

Ku kopcu sa dá dostať dvoma spôsobmi. Prvý – keď vchádzate do H. Súče po ceste z Dolnej Súče, tak treba na prvej križovatke zahnúť vľavo, smer Dúbrava. Po 800 m pri poslednom dome sa cesta rozdvojuje a z hlavnej treba odbočiť vľavo a ešte raz vľavo do strmej úzkej asfaltovej cestičky. Cesta vedie k ovčínu, ale ešte predtým zbadáte pristávačku, kde sa nechávajú autá. Druhý spôsob ako sa tam dostať, je v smere od Drietomy. Na hlavnej ceste č. 50 smerujúcej do CZ, treba odbočiť vpravo na Dúbravu, smer H. Súča. Pri schádzaní z dediny po prudkej ceste dolu, si treba všimnúť odbočku, ktorú som už spomínal.

Výšľap na štart sa začína z pristávačky a trvá necelých 15 min. Ide sa po vyšľapanej cestičke priamo hore. Pre pohodlnejších a menej zdatných je tu ešte jeden, menej prudký chodník, ktorý ide vpravo a obchádza kopec zozadu.

Štart tvorí lúka s rozmermi 50x50m. 0kolo sú stromy, no i pri silnejšom vetre nerobia problémy. Je orientovaný smer SZ, ale dobre sa dá lietať aj na Z,S. Nachádza sa na ľavej strane hrebeňa. Pri S vetre sa dá svahovať celý 2 km hrebeň, pri Z smere vetra je len malá hrana, preto je počet padákov obmedzený na 2 až 3.

Dobré termické podmienky zaručujú polia pod kopcom. Po studenej fronte je to kopec ideálny na uskutočnovanie dlhých preletov, hlavne na jar a začiatkom leta. Termika tu funguje do neskorých večerných hodín. Kopec je vhodný pre začiatočníkov, ako aj pre skúsených pilotov. Po nastúpaní 500 m nad štart, nie je problém doletieť do Trenčína. Nie je moc vhodný na návratové disciplíny.

Základná charakteristika

Nadmorská výška štartu 555 m.
Prevýšenie k pristávačke 150 m.
Celkové prevýšenie cez 220 m.

Letové podmienky:

Na lietanie je potrebný vietor o sile min. 2m/s. Max. hranica je obmedzená len rýchlosťou padáka. Vzhľadom na terén nehrozí vznik silnej turbulencie. Pristátie je taktiež bezproblémové. V okolí pristávačky sa nachádzajú rozsiahle lúky a polia.

Obmedzenia

Štart sa nachádza neďaleko letiska Trenčín, ktoré sa nachádza 10 km južne a už nie je CTR. Pri letovej prevádzke LOT na letisku treba nahlásiť činnosť, poprípade nahlásiť prelet. Veža letisko TN: tel.cislo 032/6565255.

Najlepšie výkony

Z kopca sa uletelo dosť preletov cez 100 km. Za zmienku stojí Gošov prelet 145 km smerom na východ, ktorý je aktuálním slovenským rekordom, 138 km na maďarské hranice, trochu netradičný fai trojuholník 53 km, a mnoho ďaľších...

Zaujímavosti

Prvý kopec, ktorý sa v okolí Trenčína našiel (Peťo Adamica r.1987) a z ktorého bol uskutočnený prvý prelet To prvenstvo a odvaha sa pustit od kopca patrí Ferovi. To, že zavesil svoj “sólo tandem“ na lampu pouličného vedenia nevadí, hlavne že sa dostal cez Váh, a neutopil sa ˘ Aj prelet Súča-TN-Súča-TN stojí za povšimnutie.

Keďže v tejto oblasti žijú fantastický ľudia, nemusíte sa báť o auto, skôr vás pozvú na neskutočnú oskorušku repák.... Sučania sú preslávení pálením, kde k autu do garáže je samozrejmosťou aj pálenica! A verte, že pálenka repák je majstrovským dielom a vážne je zdraviu prospešná ;)
A ovčí syr z tejto oblasti?! Ta chuť sa nedá ani popísať, proste je to dobrota!