Články z výletov Paragliding N.M.

Výlet Norma 23. 7. - 31. 7. 2011

Tento rok bol výber destinácie na lietanie veľmi ťažký. Pôvodný plán bol Bulharsko ale predpoveď bola biedna a tak som hľadal iné miesto. V Alpách to nikde nešlo, dokonca aj Chorvatsko bolo upršané a tak pokiaľ sme nechceli cestovať až do Španielska, vychádzala iba Norma pod Rímom.

1-tn.jpg, 10kB   2-tn.jpg, 10kB   3-tn.jpg, 10kB   4-tn.jpg, 10kB   5-tn.jpg, 10kB

Hneď na úvod, je k nahliadnutiu videjko, tak sa mrknite:

Vyrazilo nás 17 ľudí na štyroch autách. V podstate bez problémov sme po 16 tich hodinách stáli v priestoroch muzea antickej Norby a rozkladali stany. Časť ľudí sa trochu zhrozila z toho, že je tu len voda ale žiadne toalety ani sprchy ale čo by ste chceli zadarmo. Toaleta bola všade naokolo a kto mal vyššie nároky mohol ísť do neďalekej kafeterie na porcelánovú misu. Hygienu sme vyriešili na kúpalisku, ktoré bolo od nás 300 metrov, bazén, volejbalové ihrisko, trávička, ideálne miesto na vyrelaxovanie po upotenom letovom dni.

Počasie bolo náročnejšie, termika a vietor boli silnejši ale Tí skúsenejší lietali aj na obed, začiatočníci po šiestej večer. Nedeľa, pondelok, utorok sa polietalo, v stredu prišla fronta. Využili sme to na kúpanie v mori ale dážď, ktorý prišiel nás vyhnal z vody.

V Norme práve v čase nášho príchodu bol hudobný festival, večer sa tancovalo, spievalo, mesto bolo plné, hudby.

Štvrtok sme sa rozdelili, jedni zostali v Norme s vierou, že počasie bude letové - nakoniec im to aj vyšlo a skvele polietali. Druhá časť sa rozhodla pre prehliadku Ríma. Tá sa nakoniec n euskutočnila, po dvoch hodinách nás GPS navigátor hodil na obchvat úplne z inej strany a tak som rozhodol, že nemá zmysel ďalšie dve hodiny sa trepať do centra, pokračovali sme po dialnici do Slovinska. Pod Lijak sme dorazili o šiestej hodine. Posledné padáky ešte svahovali po hrebeni.

Kempovali sme u Alexandra, jeho kemp je každý rok krajší ale ceny sú príliš drsné - 11 euro za noc, učtuje wifi 5 euro a keď neopustíte kemp doobeda tak ďalší deň. Kdeže sú časy keď za 5 euro bolo všetko. A ešte sa diví, že má málo ľudí.

Druhá partia dorazila z Normy ráno. Počasie bolo oblačné ale letové a i keď to bola viac svahovačka, predsa len sa polietalo. Podvečer už ale začalo pršať. Ráno to vyzeralo nádejne len chvíľu. Už o 11 hod prišla búrka a hodinu intenzivne lialo, čo nás definitivne presvedčilo, že treba ísť domov. V sobotu o devietej večer som už parkoval v záhrade. Z deviatich dní sme mali 5 letových, čo nie je bohviečo ale na také počasie ako bolo práve v Europe je to skvelý výsledok.