Články z výletov Paragliding N.M.

Výlet k Rímu v októbri 17. 10. - 25. 10. 2008

Hmly sa držia skoro celý deň, sú chladnejšie, sychravejšie, je treba vyraziť niekam do tepla. Španielsko je ďaleko a tak ideme 1400km južnejšie k Rímu pozrieť na pamiatky antickej Normy zo vzduchu - je to prehľadnejšie.

2008-rim-01-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-02-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-03-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-04-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-05-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-06-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-07-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-08-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-09-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-10-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-11-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-12-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-13-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-14-tn.jpg, 4,0kB   2008-rim-15-tn.jpg, 4,0kB

Ešte v noci sme dorazili na pristávačku pri Aviane.Je tu skvelý terén na lietanie, ktorý by sa určite stal mekkou, keby pri Aviane nebola Americká letecká základňa, ktorá obmedzuje možnosti polietať na piatok až nedeľu. Pokiaľ pôjdete do Aviana s navigátorom, potom kemp leží na ulici Via Pedemontana Occidentale. Miniete nemocnicu a po pár stometroch narazíte na nevýraznú odbočku doprava - je tu ukazateľ k reštauracii Le Masiere. GPS pozícia pristávačky : N 46st 3´ 37,774´´E12st32´46,421´´. Na štart je príjazd skvelý - vyjdete na hlavnú cestu, odbočíte vľavo k Avianu a po 2,6km uvidíte odbočku smerom na Piancavallo. Táto cesta ide až hore aj keď ju tam momentálne opravujú zavedie Vás až k štartovačke. Tá je hneď pri stožiaroch s anténami viď foto. Mali sme tu 2 pekné letové dni i keď aj tu bola termika slabá. Na pristávačke je k dispozícii voda a toaleta, všetko grátis, nikto Vás nevyhadzuje. Reštaurácia je nóbl a majú tam divné móresy. Napriek luxusu, sme sa tam necítili dobre. dobrá picéria je vraj pri špitáli, čo je kúsok.

Z Aviana sme odišli po dvoch dňoch už o šiestej ráno do Poggio Bustone ale nebolo to dosť skoro. Náš navigátor vybral iné Poggio a tak sme si zašli a pozreli polia Talianských farmárov. Aby toho nebolo dosť, tak nesedela ani pozícia štartu. Jediná náplasť bolo mestečko Polino vystavené na strmých svahoch ale bolo cítiť, že vymiera, pod 60 rokov sme tam nikoho nevideli. Pobehali sme kopce v márnej nádeji, že uvidíme štartovačku a vrátili sa k autu. Na tretí pokus sme Poggio našli a pristávačku nám pomohol nájsť Dušan, ktorý na druhom aute tu bol už dávno a práve pristával.

Sú tu 2 štartovačky. Tá hlavná je veľmi strmá a úplne nevhodná pre začiatočníka. Druhá je na kopci vedľa a je to lúka. Z pristávačky sa na hlavnú dostanete tak, že v Poggio prídete na križovatku kde majú jediné zrkadlo. Tu odbočíte doľava. Ak chcete na druhú štartovačku tak doprava. Tu sú koordináty opísané priamo z tabule na mieste: Štart N 42st 30´52,64´´ E 12st53´00,69´´ pristávačka: N42st 29´04,62 E 12st51´25,50´´. Prespali sme a o siedmej ráno už fičali k Norme - jo a ranná rozcvička bolo roztláčanie auta, ktoré nechcelo naštartovať. S veľkou rezervou a tentoraz bez problemov sme našli Normu aj s jej Norbou. Parkovanie na parádu priamo za plotom v areáli múzea. Voda k dispozícii, mohli sme tu prespať zadarmo, štartovačka bola 10 minút peši cez staré antické vykopávky. Pristátie hore je tu absolutne bezproblemové a lietanie nad mestom postaveným na komých stenách hory je veľký zážitok. Termika tu fungovala aj s oblakmi do 1000mnm čo je vraj normálka. Pristávačky sú tu oficiálna a neoficiálna. Kupodivu všetci sadali na neoficiálnej, vraj farmár nie je doma. Zjazd autom po serpentínach je za 15 minút a je bezproblémové nájsť ju. Keďže sa na Norme veľa lieta, je tu škola, obchod a chlapík čo Vám dá všetky informácie. Má aj internet a keď zrovna nemení prevádzkovateľa, tak sa dá u neho zistiť predpoveď. Obchod má v meste - Auto scuola - každý Vám poradí a je to po ceste na námestie, kam určite pojdete na picu ako sme šli my. Má to tu kúzlo a stojí to tu za prechádzku. Ceny boli podľa nášho gusta, sedelo sa vonku v krátkych rukávoch, holt sme boli pod Rímom. 2 pekné letové dni so svahovačkou až do večera sme mali za sebou a predpoveď sa ukazovala veľmi zle. mali sme možnosť obzerať Cassino alebo vyraziť späť na sever niekam ku Gemone alebo do Slovinska, kde malo byť počasie lepšie a talk sme sa rozhodli pre presun. Bez problémov v zápchach sme to zvládli a o šiestej večer vo štvrtok sme boli v kempe pod Lijakom. Majiteľ sa tu vôbec neukázal, záchody špinavé, netiekla teplá voda a cena 6 Euro to bol po Taliansku šok. ale počasie tu bolo naozaj pekné a i keď v piatok sa lietalo hlavne neskoro po obede svahovačka, v sobotu už boli podmienky lepšie a po nočnej Bore - severnom vetre sa dalo potočiť pár stometrov nad štart. Až na Jožiho, ktorý škaredo vyhnil, si zvyšok polietal fajn. V sobotu prišlo kopec čechov a tak sa tu dal vidie5 aj konštruktér Axisu František. So Šnajbim sa hrali s Plutom. O piatej poobede sme definitivne vyrazili domov. Výlet oficiálne skončil v nedeľu niečo po polnoci, neoficiálne v pondelok potom, čo som prehovoril do duše svojmu automechanikovi.